Hoe positioneer ik mezelf als expert in mijn vakgebied?

“Ik ben een expert”.

Heb je dit al in het openbaar gezegd?

Ondernemers die – net als jij – briljant zijn in wat ze doen, maar niet weten hoe ze dit moeten overbrengen, vragen mij regelmatig: “Hoe positioneer ik mezelf als expert in mijn vakgebied?”.

Het begint allemaal met een besluit: “ik ben een expert”.

Dat is een krachtige uitspraak die opschepperig kan aanvoelen, I know. Maar laten we eerlijk zijn, het is wel gewoon de waarheid, toch?

Het is een belofte aan jezelf, een commitment aan je eigen expertise. Hoewel het begint bij het besluit dat jij een expert bent, is het rechtvaardigen ervan tegenover jezelf en anderen een oefening.

Om je als expert te positioneren, zijn er 5 essentiële stappen:


1. Besluit:
Je wordt niet zomaar wakker als expert. Neem vandaag het besluit dat jij een expert bént. Zelfs als dat nu mega ongemakkelijk voelt, dwingt dit besluit je om briljant te zijn in wat je doet. Het is echt een mindfuck, omdat wij mensen altijd proberen in overeenstemming te leven met ons zelfbeeld. Dus als je besluit dat je een expert bent, ga je onbewust manieren creëren om jezelf ook op die manier te presenteren.

2. Blijf jezelf:
Be known for who you are. Creëer geen persona die niet bij je past, alleen maar om ‘erbij te horen’. Ik zie veel ondernemers die proberen te voldoen aan wat ze denken dat de markt van hen verwacht. Maar dit is precies het tegenovergestelde van wat een expert doet. Experts staan bekend om wie ze zijn, om hun unieke standpunten en hun leiderschap. Als je jezelf als expert in je vakgebied wilt positioneren, is het belangrijk dat je weet wat jij vertegenwoordigt en waar jij om bekend wilt staan.

3. Vertrouwen:
Vertrouw op je expertise en ontwikkel je bedrijf op basis van jouw kwaliteiten en persoonlijkheid. De manier waarop jij jezelf ziet, bepaalt hoe je jezelf in de markt positioneert. Zelfvertrouwen is essentieel. Zonder rotsvast vertrouwen in jezelf, ga je twijfelen en zet je niet de stappen die nodig zijn om je als expert in je vakgebied te positioneren.

4. Jouw verhaal: Iedereen heeft een verhaal en het is een must om jouw verhaal te vertellen. Experts belichamen wat ze geloven tot in de kern en creëren daarmee verandering. Hun sterke geloof in wat ze doen geeft hoop en herkenning aan hun ideale klanten. Als expert zie jij wat jouw klanten niet kunnen zien. 

5. Begrijp je ideale klant: Mensen kopen 9 van de 10x op basis van een pijn of verlangen, niet op basis van logica. Ze nemen beslissingen met hun emotionele brein. Dus, als je de persoonlijke strijd van jouw ideale klant begrijpt, vergroot je de kans aanzienlijk dat klanten bewust kiezen voor JOU en je daar met liefde goed voor betalen.  

En dit is precies waar The Visibility Academy over gaat.

In 4 maanden leer je alles over hoe je jezelf krachtig presenteert en positioneert als expert in je vakgebied, zodat je eindelijk die goed betalende klanten aantrekt die je ook écht graag wilt aantrekken en je concurrentie lachend achter je laat 💸

Samen maken we een plan voor betere (niet per se meer!) zichtbaarheid en help ik je om het voor klanten glashelder te maken wie jij bent, waarom je doet wat je doet, waar je zo goed in bent en wat je voor ze kunt betekenen ZONDER daarbij jezelf te overschreeuwen en anders voor te doen dan je bent.

Er is nog slechts 1 plek beschikbaar.

De deuren van The Visibility Academy gaan op 26 februari open en betaling in termijnen is mogelijk. Alleen deze eerste editie geef ik LIVE met mijn persoonlijke begeleiding. Daarna is The Visibility Academy alleen nog beschikbaar als een Do It Yourself Edition.

Is deze laatste plek voor jou? 😍

Wil je liever eerst nog even bellen?
Boek dan hier je call >>>

Veel liefs,

Zahra

PS Doe jij deze eerste editie mee?! Dan mag je een expert sessie geven die wordt toegevoegd aan de online leeromgeving van The Visibility Academy, waarmee jij d.m.v. mijn platform onder de aandacht wordt gebracht bij potentiële klanten! 🤩

SAY NO MORE, I’M IN 💃🏻

Leuk artikel? Deel 'm!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *